LinkedIn jest portalem społecznościowym, który w przeciwieństwie do np. Facebooka, w głównej mierze pozwala na nawiązywanie kontaktów biznesowych. Więcej o tym, dlaczego warto z niego korzystać powiedziane zostało w odcinku eMarketing TV na temat budowania sieci sprzedaży.
Ostatnio portal LinkedIn poinformował o nowościach, które nie tylko ułatwiają komunikację, ale również pozwalają na usprawnienie swojego kanału informacji.
Nowości w LinkedIn – wiadomości
Najwięcej nowych funkcji zyskał komunikator na portalu LinkedIn. Sprawiają one, że pisanie wiadomości do kontaktów jest nie tylko szybsze, ale także o wiele sprawniejsze.
Wiadomość z dowolnego miejsca
Od niedawna LinkedIn wprowadził nowość w postaci zakładki komunikatora widocznej na każdej stronie serwisu. Dzięki temu przeglądając profile kontaktów lub oferty pracy można błyskawicznie skontaktować się z wybraną osobą lub przejrzeć ostatnie przesłane do nas wiadomości.
Sugerowane kontakty
LinkedIn oprócz budowania sieci kontaktów biznesowych jest także dobrym miejscem do poszukiwania pracy. Od teraz jeśli przeglądamy ofertę pracy w firmie, w której pracuje nasz kontakt na LinkedIn, portal sam zaproponuje nam odpowiednią osobę w osobnej sekcji w komunikatorze. Dzięki temu możemy szybko odezwać się do tej osoby i zgłosić swoją kandydaturę lub zapytać o szczegóły oferty.
Sekcja taka pojawia się również w momencie, kiedy przeglądamy profil firmy, w której zatrudnione są osoby obecne w naszej sieci kontaktów.
Automatyczne odpowiedzi
Kolejną nowością wprowadzoną do komunikatora na LinkedIn są automatyczne odpowiedzi – po otrzymaniu wiadomości pojawi się zestaw kilku fraz, które możemy wybrać, co znacznie usprawnia komunikację.
Potwierdzenie przeczytania wiadomości
Dotychczas wysyłając wiadomość na LinkedIn nie mieliśmy pewności, czy została ona przeczytana przez odbiorcę. Rozwiązanie wprowadzone przez portal jest bardzo podobne do funkcjonalności dostępnej w Messengerze – jeśli adresat przeczyta wysłaną przez nas wiadomości, tuż pod nią wyświetlone zostanie jego zdjęcie.
Oprócz tego widzieć będziemy, kiedy dana osoba do nas odpisuje – wyświetlane są trzy kropki, wskazujące na to, że ktoś do nas pisze:
Warto dodać, że funkcjonalność ta jest domyślnie włączona i jeśli chcemy zachować prywatność, w każdej chwili można ją dezaktywować w ustawieniach:
Nowości w LinkedIn – kanał informacji (news feed)
Oprócz usprawnień komunikatora, LinkedIn wprowadził także nowe funkcje do kanału informacji. Użytkownicy mają teraz możliwość sortowanie wiadomości, które się w nim pojawiają według tych najnowszych lub rekomendowanych.
Dodatkowo możliwe jest także szybkie dostosowanie informacji, które wyświetlane są na stronie głównej portalu. Można tego dokonać klikając w trzy kropki, widoczne w prawym górnym roku każdej wiadomości, poprzez wybranie opcji „Popraw mój kanał informacji„.
Użytkownik zostaje przeniesiony do osobnej sekcji, w której może wybrać najbardziej interesujące go źródła tematów.