Google wprowadziło właśnie do swojej wyszukiwarki obrazów funkcjonalność, którą powinny zainteresować się sklepy internetowe. Czy nowość w Google Grafika może zwiększyć ruch na stronę eSklepu oraz powiększyć sprzedaż?
Podobne produkty w Google Grafika
Od teraz użytkownik, który wyszuka i wybierze interesujący go obraz w mobilnej wyszukiwarce Google zobaczy poniżej dodatkową sekcję o nazwie „Podobne”. Ukazują się tam przedmioty widoczne na fotografii, wraz z odnośnikiem do sklepu oraz informacją o cenie.
Sekcja podobne produkty w Google Grafika oraz ich wyświetlanie możliwe jest dzięki zaawansowanej technologii analizowania i rozpoznawania obrazów. Jak widać na powyższych przykładzie, Google na wybranym przez użytkownika zdjęciu odnalazło przedmioty takie jak okulary i zaproponowało poniżej listę sklepów, gdzie można zakupić podobnie wyglądające produkty.
Dzięki podobnym produktom wyświetlanym w rezultatach wyszukiwania Google Grafika osoby szukające inspiracji mogą od razu zobaczyć cenę i przejść na stronę sklepu internetowego, który oferuje ubrania oraz akcesoria widoczne na zdjęciu.
Google informuje dodatkowo, że póki co w sekcji „Podobne” wyświetlane będą jedynie produkty z kategorii torebki, buty oraz okulary, a pozostałe pojawią się w Google Grafika w ciągu najbliższych miesięcy.
Sklepy internetowe, które zainteresowane są nowym rozwiązaniem, powinny zastosować się do zalecenia Google, a więc odpowiednio oznaczyć oferowane przez siebie towary za pomocą danych strukturalnych – dzięki temu pojawią się one w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat znajdują się na blogu firmy Google w tym miejscu.
Dla e-commerce brzmi to świetnie! Teraz tylko pytanie w jaki sposób wielkie G będzie rankować kolejność obrazków/sklepów.
W sumie czekam aż zobaczę zdjęcie np Lewandowskiego i dowiem się gdzie i za ile kupił swoje buty :V