Opisy produktowe – jak pisaliśmy w naszym artykule – potrafią zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Jednak sam tekst to za mało, aby zaciekawić klienta naszą ofertą. Popularnym i bardzo skutecznym rozwiązaniem jest stosowanie strategii video marketingu. Poznaliśmy już najczęstsze błędy podczas jej wdrażania, teraz warto dowiedzieć się, jakie typy wideo w e-commerce najlepiej wspierają sprzedaż w eSklepie.

 

1. Filmy pokazujące produkcję

Użytkownicy odwiedzający sklep internetowy lubią wiedzieć, skąd pochodzą oferowane przez Ciebie produkty. Jeśli tylko jest to możliwe, warto tworzyć filmy w stylu „jak to jest zrobione”. Firmy mogą dzięki nim pokazać, że do produkcji wykorzystywany jest najnowocześniejszy sprzęt, co dodatkowo podkreśla wyjątkowość oferowanych towarów i ich jakość.

jak-to-jest-zrobione-min

 

2. Rozpakowywanie produktu

Filmy tego rodzaju – zwane „unboxing” – niezwykle popularne są w serwisie YouTube. Można je również z powodzeniem wykorzystać w sklepie internetowym. Dzięki nim osoba zainteresowana zakupem będzie mogła zobaczyć co znajduje się wewnątrz pudełka, dowie się również jakie zastosowanie mają poszczególne elementy i jak rozpocząć korzystanie z zakupionego przedmiotu. Ten rodzaj filmów przydatny jest np. w przypadku sprzętu elektronicznego, aby rozwiać wątpliwości klienta, czy wszystkie potrzebne kable, przejściówki i inne istotne elementy znajdują się w pudełku.

unboxing-min

 

3. Testy wytrzymałościowe

Tego rodzaju filmy mogą przekonać niezdecydowanych klientów, którzy nie są pewni, czy przedmiot, który ich interesuje jest dostatecznie wytrzymały. Testy wytrzymałościowe sprawdzają się szczególnie w przypadku sprzętu elektronicznego (np. odporność ekranu smartfona na zarysowania).

 

4. Parodia

Czasami warto stworzyć wideo w e-commerce, które wywoła u oglądających uśmiech. Oczywiście należy szczególnie uważać na rodzaj humoru i dopasować go do naszej grupy odbiorców – osoby młodsze z pewnością docenią taki rodzaj filmów, natomiast osoby starsze oczekują raczej bardziej profesjonalnego wideo. Możliwe jest dodanie elementu humorystycznego do wszystkich wymienionych w artykule typów wideo – jak w przypadku zabawnego testu wytrzymałościowego kasy fiskalnej:

test-wytrzymalosci-i-parodia-min

 

5. Wirtualna wycieczka

Osoby, które prowadzą sklep w internecie, a jednocześnie posiadają placówki stacjonarne, powinny zastanowić się nad stworzeniem filmu w postaci wirtualnej wycieczki.
W przypadku sklepu meblowego można na przykład przedstawić aranżację produktów, dzięki czemu klienci mogą zaczerpnąć inspiracji. Dodatkowo wideo w formie wirtualnej wycieczki oszczędza czas klienta, ponieważ po jej obejrzeniu i udaniu się do sklepu użytkownik będzie widział gdzie dokładnie szukać interesujących go przedmiotów.

wycieczka-min

 

6. Poradniki

Filmy poradnikowe są popularne zwłaszcza w sklepach budowlanych. Nie przedstawiają one instrukcji dotyczących konkretnego produktu, a sytuacje, w których można go wykorzystać. Na przykład klient, który chce zamontować w łazience umywalkę wraz z szafką nie tylko dowie się dzięki poradnikowi jak to zrobić, ale również będzie wiedział, w jakie narzędzia musi się zaopatrzyć. Oczywiście narzędzia te będzie mógł kupić w naszym sklepie.

poradnik-min

 

7. Wideo instruktażowe

Ten rodzaj wideo jest bardzo podobny do poradnika, w którym klient może zobaczyć jak w rzeczywistości używać produktu. Przydatne jest to zwłaszcza w przypadku urządzeń, które posiadają bardzo dużo funkcji. Po obejrzeniu filmu instruktażowego, który pokazuje wszystkie najważniejsze operacje, klient już przed zakupem będzie wiedział jak używać np. ekspresu do kawy, który go interesuje.

produkt-w-uzyciu-min

 

8. Film porównawczy

Bardzo często osoby, które chcą kupić jakiś przedmiot szukają porównań do towarów z tej samej kategorii. Dzięki wideo porównawczym mogą nie tylko w jednym miejscu zobaczyć informacje na temat wielu produktów z naszego sklepu, ale również przekonać się, który przedmiot najlepiej spełni ich oczekiwania.

porownanie-min

 

Czy wideo w e-commerce jest odpowiednie dla każdej branży?

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się więcej na temat filmów w sklepach internetowych i zastanawiacie się, czy prezentacja produktu w formie wideo nadaje się dla waszej branży, zachęcamy do obejrzenia fragmentu wywiadu z Wojciechem Hołyszem z firmy Filmpoint:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *