Wyniki wyszukiwania Google w postaci kart rozszerzonych (Rich Cards) zostały zaprezentowane w maju roku 2016. Początkowo nowość ta została wprowadzona jedynie na rynku amerykańskim, lecz niedawno właściciel najbardziej popularnej wyszukiwarki internetowej ogłosił, że funkcjonalność ta dostępna jest dla wszystkich. Czym są karty rozszerzone i w jaki sposób mogą one zwiększyć ruch na stronie?
Karty rozszerzone w wyszukiwarce Google
Zaprezentowana jakiś czas temu, a obecnie wprowadzona globalnie nowość w postaci kart rozszerzonych, to funkcjonalność dostępna w mobilnej wersji wyszukiwarki Google. Co to takiego? Rich Cards to sposób na ciekawe przedstawienie informacji zawartych na stronie internetowej. Jest to rozwinięcie wcześniejszego rozwiązania o nazwie Rich Snippets, czyli rozszerzonych wyników wyszukiwania.
Aktualnie karty rozszerzone w wynikach wyszukiwania Google występują jedynie w dwóch kategoriach – przepisach kulinarnych oraz filmach, jednak należy spodziewać się, że w przyszłości pojawi się ich więcej. Aby informacje z witryny były prezentowane w ten sposób, właściciele stron muszą wprowadzić w ich kodzie odpowiednie zmiany – szczegóły dostępne są na stronie Google.
Do czego można wykorzystać karty rozszerzone?
Choć obecnie Rich Cards wyświetlają jedynie wyniki w dwóch kategoriach, to jest to efektywny sposób na zaprezentowanie treści, które znajdują się na naszej stronie. Osoby publikujące przepisy kulinarne lub recenzje filmowe, mogą dzięki kartom rozszerzonym już na etapie wyszukiwania przedstawić użytkownikom najważniejsze informację, które zachęcą do odwiedzin na stronie. W przypadku przepisów może to być zdjęcie potrawy, czas przygotowania i lista składników. Wyniki wyświetlane są w postaci karuzeli.
Dodatkowo warto wspomnieć, że Rich Cards wyświetlane są tylko na urządzeniach mobilnych, co jedynie podkreśla, że Google jest świadome tego, jak duży jest obecnie ruch mobilny w internecie i jak istotne jest posiadanie stron internetowych dostosowanych do telefonów komórkowych. Więcej informacji na temat stron responsywnych i tego dlaczego warto je wdrażać prowadząc biznes internetowy, znajdziecie w poniższym filmie:
Ciekawa propozycja, szkoda że jeszcze nie ma możliwości przetestowania jej w branżach innych niż kulinaria i kino.