Jak reaktywować nieaktywnych użytkowników w mailingu
Nieaktywni użytkownicy to częsta bolączka sklepów internetowych. W takiej sytuacji uzasadnione jest podjęcie próby aktywizacji tych osób, które nie wykonały żadnego działania w przeciągu 3 miesięcy. Selekcjonując tę grupę z całej naszej bazy, możemy przeprowadzić wysyłkę mailingu reaktywizującego.
Na czym polega mailing reaktywizujący?
Do nieaktywnej grupy użytkowników wysyłamy wiadomość z informacją, a w zasadzie z zapytaniem: „z czego wynika brak aktywności na nasze maile?”. Możemy też podesłać inne listy subskrybentów, które być może zainteresują tego użytkownika. Jeżeli ten użytkownik podejmie działanie, oznacza to, że chce z nami zostać.
Działanie z pomocą użytkowników
W celu zidentyfikowania przyczyn nieaktywności naszych użytkowników powinnyśmy zadawać im przemyślane pytania. Jest to szczera i transparentna forma komunikacji. Osoby, które do tej pory nie były aktywne mogą zareagować. Kuszenie promocjami może okazać się niemiarodajne. Wysyłając takiego maila do wszystkich w bazie, owszem zmniejszymy ilość osób nieaktywnych, ale nie będziemy wiedzieli, którzy z nich oczekują naszych wiadomości, a którzy czyhają wyłącznie na promocje. Nie należy zapominać o tym, aby użytkownicy wiedzieli jak wypisać się z newslettera.