Czym jest personalizacja w mailingu?
W przypadku sklepu internetowego możemy personalizować wysokość rabatu, datę obowiązywania rabatu, produkty (występujące w formie obrazu), ceny tych produktów. Kodując mailing w formie HTML, zyskujemy możliwość personalizowania zmiennych do potrzeb konkretnych użytkowników.
Możliwości personalizacji
Jeżeli aktualnie w Twoim sklepie internetowym najlepiej konwertują akcesoria do telewizorów, wówczas możesz ukierunkować wysyłkę mailingu tak, aby otrzymały go osoby, które już wcześniej kupiły od nas telewizor (zwiększenie sprzedaży akcesoriów).
Tworzenie kreacji mailowej
W przypadku zakupu telewizora, warto aby użytkownik otrzymał odpowiednio spersonalizowanego maila. Należy zawrzeć w nim akcesoria, którymi nasz Klient może być zainteresowany. Mogą to być np. kabel HDMI, złącze Jack czy dodatkowe wyjście słuchawkowe. W zależności od modelu telewizora, możemy przyporządkować produktom odpowiednie obrazki. Nie trzeba tworzyć kreacji mailowych do każdego modelu. Kodujemy tylko box o odpowiednich wymiarach, a jego zawartość (model telewizora) zmienia się „w locie”. Jedyne czego potrzebujemy to właściwa kreacja HTML i określone obrazy.
Tak spersonalizowane wysyłki mailingowe można przygotować „panelowo”, wewnątrz danego systemu do wysyłki e mail marketingowej, ale też na poziomie kampanii z CSV. Są to kampanie przygotowywane w Excelu, zapisywane w formie CSV. Następnie taki plik wgrywamy na serwer FTP, skąd jest zaciągany do platformy (wraz ze wszystkimi potrzebnymi informacjami). Dzięki takiemu rozwiązaniu, różni użytkownicy mogą otrzymywać zróżnicowane treści w mailach.