Będąc właścicielem sklepu internetowego, działającego na gotowej platformie, po pewnym czasie warto zastanowić się nad indywidualnym rozwiązaniem. Skąd mamy wiedzieć, kiedy nadejdzie odpowiedni moment na zmianę? Spytaliśmy o to Roberta Wiśniewskiego – Portfolio Project Managera Best.Net.
Gotowe platformy, a działania marketingowe
Przede wszystkim należy pamiętać, że oprócz platformy, istotnym elementem jest marketing. Oczywiście również gotowe platformy mogą być wykorzystywane jako narzędzie marketingowe, ponieważ pozwalają na dostosowanie sposobu prezentowania towaru, czy integracje itp.. Należy się jednak liczyć się z tym, że zmiany te są ograniczone do możliwości gotowej platformy.
W przypadku wdrażania nowych rozwiązań, może okazać się, że nasza gotowa platforma nie jest do nich dostosowana. Taka sytuacja może pojawić np. wówczas gdy planujemy wkroczyć na nowy rynek, a nasz system nie obsługuje waluty w takim zakresie jakbyśmy chcieli. Dostawca gotowej platformy może nie rozwiązać za nas tego problemu technologicznego, gdyż dopasowuje platformę do potrzeb większości Klientów (a nie naszych indywidualnych wymagań).
Zmiana odłożona w czasie
Okazuje się, że decyzja o przejściu na indywidualne wdrożenie może być odłożona w czasie, szczególnie wówczas gdy na starcie nie posiadamy budżetu na ulepszanie naszej gotowej platformy. Po upływie pewnego czasu możemy bardzo łatwo zweryfikować czy konkretne rozwiązanie będzie nam się opłacać, da nam korzyści. Na pewnym etapie, rozwijanie gotowych platform staje się zbyt kosztowne, wówczas należy przejść na platformę indywidualną, dopasowaną do naszych potrzeb.