Generowanie przychodów dzięki platformie jest możliwe poprzez wartość produktu (rentowność) oraz odpowiednie wykorzystanie ruchu w naszym sklepie.
Zwiększ wartość swoich produktów
Nie powinnyśmy ograniczać się do najprostszych sposobów prezentacji produktów, gdyż Klient może uznać je za mało atrakcyjne. Warto pójść o krok dalej i postawić na bardziej przemyślane sposoby ekspozycji. Dobrym przykładem jest umożliwienie Klientowi personalizacji tego produktu lub udostępnienie generatora pozwalającego na jego samodzielne stworzenie.
Coś co jest stworzone tylko dla nas, na miarę naszych indywidualnych potrzeb ma dla nas większą wartość niż produkt, który jest dostępny dla każdego. Ponadto, cena takiego produktu jest łatwiejsza do zaakceptowania przez Klienta.
Platforma pomocna Klientowi
Dobra platforma pozwala na indywidualizację produktu, ale także wyciąga do Klienta pomocą dłoń. Ciekawym przykładem jest kompletowanie zestawu windsurfingowego. Sklep internetowy może podpowiedzieć swojemu klientowi jaki żagiel wybrać do deski, czy na jakie akcesoria się zdecydować, dzięki temu Klient nie musi zastanawiać się czy poszczególne elementy będą do siebie pasowały. Konfigurując zestaw, użytkownik widzi możliwość wyboru dodatkowych elementów, dzięki którym oferowany produkt będzie jeszcze doskonalszy. Jest to technika, określana jako „up selling” – w której na bazie produktu zakupionego, proponujemy Klientowi inne towary, które najprawdopodobniej także będą potrzebne. Można również prowadzić politykę cenową, przy której kupno zestawu jest korzystniejsze cenowo niż kupno poszczególnych elementów osobno. Dzięki temu zyskujemy większą wartość zamówienia.
Platforma sklepowa, a marketing automation
Marketing automation można zrealizować na wiele sposobów. Podstawowe integrację to np. wklejanie kodu na stronę, który śledzi użytkowników i zbiera ich adresy mailowe. Możemy również integrować poszczególne formularze w sklepie, dane Klientów, historie transakcji, logowania itp. W gotowych platformach integracje są ściśle określone, dysponując dużą ilością danych nietypowych, na których możemy pracować i automatyzować nasze działania marketingowe, warto wdrożyć rozwiązania z zakresu marketing automation.