Na co zwrócić uwagę przy wysyłce maili transakcyjnych?

Kluczowa w kwestii skutecznego mailingu jest szybkość jego dostarczania. Powinniśmy upewnić się, że bardzo szybko dotrze on do naszego odbiorcy. W przeciwnym razie Klient może o tej transakcji zapomnieć lub kupić coś u konkurencji.
Ponadto, ten mail musi zostać zauważony przez odbiorcę. Na przestrzeni lat, skrzynki mailowe bardzo się zmieniły. Widać to dobrze na podstawie skrzynki Google, która jako pierwsza wprowadziła tzw. zakładki (skrzynka główna, oferty, notyfikacje itp.). Istnieje więc obawa, że wiadomość, która miała znaleźć się w „skrzynce głównej” (tam gdzie Klient się jej spodziewał) trafi do „ofert” lub zakładki „inne”. Z doświadczeń Email Labs wynika, że jeśli ta wiadomość nie trafi do „skrzynki głównej” zostanie po prostu nie zauważona.

Monitorowanie tego, czy nasze wiadomości transakcyjne są dostarczane prawidłowo jest bardzo trudne. Provider pocztowy nie zwraca nam informacji o miejscu ich dotarcia. Widząc, że wskaźnik otwarć tych maili jest mały, może być to dla nas sygnał, że coś jest nie tak.

 

Jak przygotować skuteczny mailing transakcyjny?

  1. Wysyłać wiadomości transakcyjne z innego adresu email niż wiadomości marketingowe – automatyczne filtry u providerów klasyfikują wiadomości z tego samego adresu email do tej samej zakładki. Wysyłając więcej wiadomości marketingowych niż transakcyjnych, wszystkie nasze wiadomości będą wpadać do ofert.
  2. Wysyłać wiadomości transakcyjne z osobnego serwera niż wiadomości marketingowe – to jest druga rzecz, którą bierze pod uwagę provider w automatycznej klasyfikacji wiadomości. Jeśli wysyłamy maile marketingowe i transakcyjne z tego samego adresu IP, czyli z tego samego serwera, wtedy też istnieje ryzyko, że te wszystkie wiadomości będą wpadać do tej samej zakładki np. „oferty”.

Korzystając z platformy do email marketingu, mamy pewność, że wysyłane przez nas maile będą rozdzielone. Jeśli jednak mamy własne narzędzie do wysyłki newsletterów albo korzystamy z gotowego oprogramowania w sklepie, to powinnyśmy się upewnić, że maile nie wychodzą z tego samego serwera.

W Email Labs, serwery są rozdzielane na dwie pule: do wysyłki wiadomości transakcyjnych i do wysyłki wiadomości marketingowych. Daje to gwarancję skutecznego mailingu, ponieważ wszystkie wiadomości transakcyjne będą wpadać do zakładki głównej w skrzynce mailowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *