Filmy video mogą mieć dowolną formę, lecz do podstawowych należą:
- Filmy wizerunkowe
- Filmy produktowe
Filmy wizerunkowe są szczególnie pomocne dla e-sklepów. Klienci często nie widzą jasno i klarownie jak duża jest skala działania danego sklepu internetowego. Mają obawy czy kupują w małym sklepie zlokalizowanym w piwnicy, czy jednak jest to godny zaufania, duży sklep z zapleczem serwisowym.
Obecnie, nawet małe sklepy z „wirtualnym” towarem potrafią zaprezentować się w przekonujący sposób. Ukazując fizyczne aspekty naszego biznesu możemy wypracować przewagę i wzbudzić zaufanie Klientów do naszej marki.
Filmy produktowe warto zastosować wówczas, gdy pewne wartości produktu nie są dostatecznie dobrze zaprezentowane na zdjęciach, czy w opisie tekstowym.
Innym ciekawym rozwiązaniem dla filmów video są treści edukacyjne. Mogą to być np. testy sprzętów. Jeśli sprzedajemy przedmioty użytkowane rzemieślniczo, czy artystycznie np. instrumenty muzyczne lub aparaty fotograficzne. Możemy uczyć jak grać na danym instrumencie lub jak robić zdjęcia. Sprzedając struny, warto zrobić video jak wymienić struny w danym instrumencie. To jest coś, co generuje ruch, eksponuje naszą markę i przywiązuję do nas Klienta.