Na co powinienem zwrócić uwagę przy wyborze platformy sklepu?
Mariusz Połowczuk z Selly Shop podzielił się z nami informacjami na jakie cechy platformy warto lub nie warto zwracać uwagi planując otwarcie sklepu internetowego:
• Nie kierować się ceną – oferowane ceny abonamentów zbytnio się nie różnią. Najważniejsze są dostępne funkcje, integracje oraz to, czy platforma ma możliwość rozwoju wraz z Twoim sklepem internetowym.
• Funkcjonalność – ilość integracji, które oferuje platforma sklepu internetowego powinna być jak największa. Warto jednak sprawdzić, czy te integracje, które potrzebujemy w momencie założenia naszego sklepu, bądź w najbliższej przyszłości, są w niej dostępne.
• Realizacja – jeśli zastanawiasz się jaka platforma będzie najlepsza, a szczególnie, gdy wahasz się między dwoma, czy trzema rozwiązaniami, zwróć uwagę na to jak wyglądają przykładowe sklepy, zarządzane za pomocą każdego z nich. W ten prosty sposób dowiesz się czy platforma będzie w stanie sprostać Twoim oczekiwaniom. Kwestią, którą powinieneś sprawdzić jest między innymi jakość graficzną sklepów. Warto jest także zapoznać się z najtańszymi i najdroższymi grafikami danej platformy.
• Ilość Klientów platformy – daje nam informację jak dana platforma się rozwija. Duże firmy mogą nie zapewnić nam tak zindywidualizowanej obsługi jak mniejsze przedsiębiorstwa. Z kolei w przypadku małych firm istnieje ryzyko ich upadku. Warto wybrać sprawdzoną platformę, która ma dość dużo Klientów.
• Załóż sklep testowy – punkt obowiązkowy przed wyborem platformy. Warto popracować w danym panelu, dodać produkty, przetestować składanie i obsługiwanie zamówień. Panel musi działać szybko, być przejrzysty, czytelny. Wówczas praca będzie przyjemna i efektywna.
• Zrób wywiad – uzyskać informacje od Klientów o działaniu danej platformy. Wystarczy skontaktować się z losowymi użytkownikami określonego rozwiązania i poprosić ich o opinie. Z pewnością będzie to dobra wskazówka przy wyborze platformy.
• Regulamin – warto przyjrzeć się regulaminowi danej platformy. Za co są dopłaty, czy są ukryte limity. Cennik nigdy nie jest ostateczny, zawsze występują ograniczenia. Platforma nie daje wszystkiego za tę samą cenę.