Jakie są wady i ograniczenia gotowej platformy?
Ograniczenia oraz wady platform sklepowych są na pierwszy rzut oka niewidoczne. Przed dokonaniem wyboru warto:
• Przetestować wybrane platformy.
• Skorzystać z obsługi sklepu, zadać pytanie np. czy możemy dodać funkcjonalności, których nie odnajdujemy.
• Zobaczyć czy konkurencja jest na danej platformie – jest to sygnał czy będziemy w stanie prowadzić na niej podobny sklep.
• Sprawdzić czy platforma daje nam dostęp do kodu źródłowego lub API.
• Zwrócić uwagę na cennik – wiele ważnych informacji może być zawartych tylko w regulaminie, chodzi głównie o ograniczenia wydajnościowe. Duży sklep nie może zostać postawiony na platformie bardzo taniej platformie.
Jakie ograniczenia wchodzą w grę:
-Limit dyskowy
-Limit transferu
-Limity dotyczące parametrów, które ciężko przeliczyć na faktyczne obciążenie serwera
Jeśli przewidujemy jaki ruch będzie generować nasz sklep, warto zwrócić na to uwagę już na samym początku. W innym przypadku czekają nas dopłaty do abonamentu (z różnych tytułów).
Niektóre sklepy wprowadzają funkcjonalności, które są im niezbędne do prowadzenia działalności:
• Konfiguratory produktów
• Nowe integracje – działające w bardzo nietypowy sposób, np. połączenie tych samych produktów z 3,4 hurtowni w jeden produkt.
Będąc świadomym działania naszego sklepu, gdy wiemy czego chcemy, warto sprawdzić czy dana platforma daje takie możliwości. Szczególnie gdy nie mamy pieniędzy na zbudowanie indywidualnego oprogramowania (na własnym serwerze, z własnym zespołem).
Niektóre indywidualne funkcjonalności są rozwijane, tak aby były bardziej uniwersalne. Wówczas są one wdrażane do ogólnego cennika Selly. Wszystko zależy od konkretnego modułu, nie zawsze jest sens wprowadzać je do każdego sklepu.
Głównym modułem wprowadzonym do oferty Selly na podstawie oczekiwań Klientów jest integracja z Allegro. Sprzedaż na tym portalu jest bardzo ważna dla sklepów internetowych, dlatego jak mówi Mariusz Połowczuk: „staramy się maksymalnie zautomatyzować wiele procesów”.