Najczęstsze błędy właścicieli sklepów internetowych
Niejednokrotnie zdarza się, że sklep internetowy utrzymuje się na rynku zaledwie kilka miesięcy. O przyczyny takiego stanu rzeczy zapytaliśmy Mariusza Połowczuka właściciela platformy Selly Shop.
Na podstawie swoich doświadczeń, Mariusz wyróżnia dwie grupy Klientów, których sklepy internetowe nie odnoszą sukcesu w sieci:
- Właściciele nie inwestujący w e-marketing – jeden z największych błędów popełnianych na początku. Dzięki platformom uzyskujemy niski koszt „wejścia”. Nie musimy inwestować w oprogramowanie i pisanie własnych modułów. Takie rozwiązanie pozwala przeznaczyć więcej środków na marketing.
- Właściciele nadużywający gadżetów – chcący mieć na stronie jak najwięcej funkcji, ruszających banerów itd. Tracąc czas na mniej istotne elementy, nie są w stanie odpowiednio zorganizować sprzedaży oraz generować wzrostów.
Z kolei dobrą praktyką o której warto pomyśleć już na samym początku działalności sklepu internetowego jest prowadzenie firmowego bloga. Sprawdza się on szczególnie w przypadku sprzedaży rzeczy nietypowych. Jak mówi Mariusz Połowczuk: „..doradzajmy, pokazujmy wybór między produktami..”. Innymi słowy należy budować treści na stronie, tak aby Klient miał jak najwięcej informacji o produkcie.