(00:06) Grzegorz: Maciej, powiedz czym są w ogóle integracje z hurtowniami i co one dają? W jaki sposób są u Was realizowane? Jak to działa?
(00:12) Maciej: W Sky-shopie integracje z hurtowniami polegają na tym, żeby pobierać produkty do sklepu internetowego. Nie jest to wyłącznie pobieranie, bo na rynku można znaleźć wiele rozwiązań, które mówią, że mają integracje z hurtowniami i kończy się to wyłącznie, że mogę pobrać produkty do sklepu i koniec, nic z tym nie mogę zrobić. U nas integracja z hurtowniami polega na tym, że jest podpięta przez nas hurtownia do oprogramowania, Klienci mogą z niej skorzystać (oczywiście po kontakcie z hurtownią i zawarciu współpracy) i w tym momencie odpalamy integrację z hurtowniami, która oferuje:
Pobranie tych produktów do sklepu, ale zarządzanie tym co się z nimi dzieje – co ma się dziać z nowymi produktami, co ma się dziać z produktami, które są aktualizowane, czyli np. do których kategorii mają wpadać. Możemy pobrać drzewo kategorii z hurtowni, powiązać wtedy te kategorie z kategoriami w sklepie. Czyli powiedzmy produkty z kategorii „buty” mają wpadać do kategorii „ciuchy” w sklepie. Można to spiąć.
Dodatkowo można zadecydować co pobieramy z tej hurtowni, jeżeli chodzi o elementy tych produktów, czyli tytuły, opisy, zdjęcia, stany magazynowe, producenta itd. Jeżeli mam sklep spięty z ERP i mam magazyn u siebie, a z hurtowni chcę pobierać tylko produkty nowe, ale bez ilości cen (zarządzam to z poziomu ERP) no to w tym momencie w integracji wyłączam sobie pobieranie ceny ilości. Do sklepu wpadają produkty bez cen ilości, następnie ja ją do nich dodaje i tak to funkcjonuje. Do 8 razy na dobę aktualizujemy dane z tej hurtowni, a z systemu ERP aktualizujemy ilość i cenę. Dodatkowo mogę sobie zrobić narzut marży na tę integrację. Jak się zintegrowałem z hurtownią powiedzmy „AB” to ustalam sobie 20% marży na wszystko. Albo wolę na producentów, więc na jednego producenta ustalam taką marżę, a na innego producenta inny poziom marży, ale mogę jeszcze inaczej. np. na kategorie.
Jest jeszcze jedna możliwość – reguły marż. Kupuje produkt od 1zł-100zł = 20% marży i doliczę jeszcze 5zł, jak kupuje produkt od 100zł-200zł = 10% marży o doliczam jeszcze 2zł. Można to naprawdę mocno skonfigurować pod kątem naszej sprzedaży. Jeżeli sprzedaje za granicą to muszę ustawić 0% Vat-u w obrębie tej integracji, nie muszę w każdym produkcie tego zmieniać. Jeszcze jest dodatkowa funkcjonalność, czyli wiązanie form dostawy. Czyli jeżeli hurtownia wysyła nam produkty w modelu dropshipping, możemy pobrać formę dostawy z tej hurtowni i dla tych produktów ustawić takie same formy dostawy. Jeśli się sprzeda, żeby Klient mógł wybrać tylko tę formę dostawy, którą oferuje hurtownia. Tutaj możliwości są naprawdę bardzo duże, jeśli chodzi o personalizację takiej integracji. Co jest też ważne – raz skonfiguruje tę integrację, poświęcę powiedzmy godzinę – i ja o tym zapominam, to już dzieje się samo. O niczym nie muszę myśleć, pewnego dnia otworze sobie panel zamówień i zobaczę produkty, które widzę pierwszy raz.
(03:37) Grzegorz: Ok, bo to się zautomatyzowało na podstawie reguł, które ustawiłeś.
(03:41) Maciej: Dokładnie tak, ale to też daje to, ze Ty nie musisz dodawać tych produktów. Co jest też istotne – jeżeli dodałbyś produkt w 15 minut (to jest niemożliwe, trzeba zrobić zdjęcia, tytuł, ceny, opisy). Pracując 8 godzin dziennie, bez przerwy jak robot, przez miesiąc dodasz 600-700 produktów. A integracja z hurtownią w ciągu 15 minut może pobrać nawet 100 000 tysięcy produktów. Czyli to jest realna oszczędność czasu liczona w tygodniach albo miesiącach. Integracja z hurtownią bardzo ogranicza koszty sklepu internetowego. Redukując jeden etat.