Czym jest konwersja w Google Analytics?
(00:06) Grzegorz: Rafał, mówi się o tym, że najważniejszym celem w sklepie internetowym jest dokonanie konwersji. Czym jest tak naprawdę konwersja w sklepie internetowym?
(00:16) Rafał: Wiesz, to co powiedziałeś to jest troszkę masło maślane, bo konwersja jest celem. To jest to samo. Tak naprawdę celem, czy też konwersją w sklepie internetowym jest sprzedaż. Co jest dla Ciebie najważniejsze kiedy otwierasz sklep internetowy? Nie chcesz pokazywać, że masz fajny sklep, fajne produkty, tylko chcesz sprzedawać. Konwersja jest realizacją celu. Na potrzeby analityki internetowej wyróżniamy coś takiego jak makro konwersję, czyli takie konwersje najistotniejsze ze strategicznego punktu widzenia działalności firmy. W przypadku sklepów internetowych zawsze jest to sprzedaż. Z kolei, mikro konwersje to są takie mniejsze cele, które nie są sprzedażą, ale przybliżają nas do sprzedaży. Czyli np. zapis do newslettera, pobranie pliku z ofertą.
(01:11) Grzegorz: Ok, powiedziałeś, że dla mnie, jako właściciela sklepu najważniejsze będzie to, żeby sklep sprzedawał. Nie ukrywam, że dla mnie najważniejsze również byłoby to, żeby była to sprzedaż jak najniższym kosztem. Jaki wskaźnik mógłby tutaj pomóc? Czy jest coś takiego, żebym to widział?
(01:30) Rafał: Jak najbardziej. Google Analytics w tym względzie jest bardzo pomocny i w większości podstawowych raportów mamy taką statystykę jak „koszt konwersji” – w tym miejscu dokładnie widzimy ile kosztowała nas realizacja celu – w naszym przypadku realizacja zamówienia przy poszczególnych parametrach. Czyli analizując wiek użytkowników, skąd pochodzą użytkownicy, z jakich stron weszli na naszą stronę itd.
(02:03) Grzegorz: OK!