Prowadzisz lub chcesz prowadzić kampanię w Google Ads i zastanawiasz się, jak planer słów kluczowych może zmienić Twoje życie? Bo zmieni na pewno! Ten artykuł jest dla Ciebie, jeśli poszukujesz więc wiedzy w pigułce, która usprawni Twoje działania e-marketingowe.
Czym jest planer słów kluczowych?
Planer słów kluczowych pomoże Ci znaleźć słowa kluczowe i wyrażenia dla Twojej kampanii. Będą to słowa, które są najskuteczniejsze i najbardziej popularne, dzięki temu masz pewność, że Google wybrało dla Ciebie “strzał w 10 tkę!”. Google Keyword Planner, to narzędzie, które jest w pełni darmowe. Jedyne czego potrzebujesz, aby móc z niego korzystać, to konto Google Ads. Nic prostszego!
Warto skorzystać z dodatkowego wsparcia, jakim jest planer słów kluczowych, szczególnie prosto od źródła, czyli w tym przypadku Google. Platforma oferuje nie tylko niemal nieskończoną ilość ilość rozwiązań dla reklamodawców, ale także sporą dawkę wiedzy oraz materiałów edukacyjnych. Jeśli potrzebujesz jednak wsparcia profesjonalistów, przed którymi Google nie ma tajemnic, warto podjąć współpracę z agencją marketingową, jak na przykład WebDoctor. Przed specjalistami analityka internetowa oraz wszystkie niezbędna narzędzia do optymalizacji, są must-know. Na pewno będą oni wsparciem.
Jak działa planer i czy faktycznie jest skuteczny?
Czy planer słów kluczowych jest skuteczny? Odpowiedź na to pytanie otrzymamy dopiero w momencie dokładnego i rzetelnego przeanalizowania statystyk oraz ruchu na stronie. Niemniej jednak nie ma wątpliwości co do tego, że dzięki planerowi dowiesz się, między innymi, czego i w jaki sposób szukają Twoi potencjalni Klienci w wyszukiwarce Google. Korzystając z tego narzędzia, wzbogacisz więc swoją wiedzę o tematy, które interesują użytkowników, a więc Twoich potencjalnych Klientów. Dzięki temu możesz nasycić swoją stronę frazami, które przyczynią się do wzrostu widoczności Twojej strony, a także zwiększą ruch na stronie oraz liczbę konwersji.
Oprócz wyżej wspomnianych zalet, dzięki planerowi możesz także:
- skutecznie zaplanować budżet dla danego słowa kluczowego, ale także dla grupy słów kluczowych
- poznać stawki za reklamę z wykorzystaniem określonego słowa kluczowego, co także ochroni Cię przed marnowaniem budżetu lub jego nieprecyzyjnym określeniem
- sprawdzać sezonowość słów kluczowych, co bez wątpienia przyczyni się do wzrostu popularności Twoich reklam.
Przykład: przyjmijmy, że prowadzisz lokalną firmę sprzedającą ciastka owsiane wykonane ze zdrowych, naturalnych produktów i dodatkiem świeżych owoców. Tworząc kampanię Google Ads, Twój budżet może zostać wykorzystany na takie frazy jak “zdrowe ciastka owsiane”, ale dzięki Planerowi słów kluczowych Google Ads możesz odkryć popularniejsze frazy, które w pierwszej chwili mogą nie wpaść Ci do głowy, na przykład. “ciastka owsiane bez cukru”, „zdrowy dodatek do śniadania”. Takie frazy i słowa kluczowe, mogą przyczynić się do zwiększenia ich skuteczności oraz widoczności.
Działaj, słuchaj, korzystaj
Planer słów kluczowych jest niezwykle przydatnym narzędziem nie tylko dla specjalistów z WebDoctor czy innych agencji reklamowych, ale także dla osób, które dopiero zaczynają swoje działania w Google Ads. Pamiętaj, że dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym Twoja reklama będzie wyświetlać się odpowiednim użytkownikom, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą i szukają oferowanych przez Ciebie produktów/usług.