Firmy chcą coraz bardziej ułatwić klientom dokonywanie zakupów. Już nie tylko coraz częściej oferowane są szybkie metody płatności, ale także zakupy bez konieczności przechodzenia na stronę sklepu internetowego. Na ten ostatni krok zdecydował się właśnie Instagram, oferując możliwość zamawiania wybranych produktów ze zdjęć oraz dokonywania płatności bezpośrednio w swojej aplikacji mobilnej. Jak to działa?
Zakupy w aplikacji Instagram
Część sklepów i firm otrzymała możliwość oznaczania na publikowanych przez siebie zdjęciach produktów do kupienia – zupełnie jak w przypadku oznaczania na fotografiach innych osób.
Po potknięciu wybranego produktu ukazuje się ekran, który łudząco przypomina niemal każdy sklep internetowy – mamy możliwość wyboru dodatkowych wariantów, takich jak kolor czy rozmiar, o ile sprzedawca oferuje taką możliwość. Poniżej znajduje się przycisk, który przenosi klienta do kolejnego kroku.
W podsumowaniu wybieramy metodę płatności oraz – tylko za pierwszym razem – wpisujemy nasze dane do wysyłki.
Produkt zostaje zamówiony, a użytkownik nie musiał w ogóle opuszczać aplikacji Instagram. Co ciekawe, potwierdzenie zakupu czy informacje takie jak status wysyłki wysyłane są w formie powiadomień.
Niestety obecnie funkcja ta jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych oraz tylko dla wybranych marek, takich jak między innymi Adidas, H&M, Nike czy Zara. Instagram zapewnia, że w przyszłości zwiększy się zarówno zasięg usługi jak i liczba sprzedawców.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnym blogu Instagram.
Fajna opcja, im mniej kroków do końca zamówienia tym lepiej dla klienta. Nie musi czekać na przeładowanie strony, nie musi wracać do apki i porównywać, zatem krok w dobrą stronę. Byle by tylko tego nie zagmatwali zbyt bardzo i będzie spoko.