Istnieje wiele sposobów, aby zachęcić użytkowników sieci do kliknięcia w daną reklamę. Dawniej próbowano przyciągnąć uwagę jaskrawymi kolorami lub animacjami, dziś liczy się stopień dopasowania do aktualnych potrzeb, tego co aktualnie szuka internauta. Osiągnąć to można dzięki rozszerzeniom w reklamach Google.
Tylko połączenie
Obecnie coraz więcej osób korzysta z internetu na urządzeniach przenośnych – telefonach lub tabletach. Od pewnego czasu wiele witryn dostosowywanych jest do mniejszych ekranów, tak aby korzystanie z nich było jak najwygodniejsze. Zmiany te nie ominęły również reklam – także one mają swoje własne wersje mobilne.
Jedną z nich jest na przykład reklama Google AdWords typu „tylko połączenie” – po skonfigurowaniu i uruchomieniu wyświetlana jest ona wyłącznie na tych urządzeniach, z których można wykonywać połączenia telefoniczne – a więc telefonach komórkowych.
Decydując się na uruchomienie takiej kampanii reklamowej, warto mieć na uwadze także fakt, że po kliknięciu ikony telefonu, wykonane zostanie połączenie telefoniczne z wcześniej skonfigurowanym numerem. Użytkownik nie będzie przeniesiony na stronę firmy lub w innej miejsce w sieci.
Tego rodzaju reklamy sprawdzają się szczególnie dobrze w firmach oferujących np. serwis urządzeń AGD, pomocy drogowej czy restauracjach – wszędzie tam, gdzie liczy się możliwość nawiązania kontaktu „tu i teraz”.
Rozszerzenie połączeń
Jeśli natomiast chcemy zarówno zachęcić użytkowników do wykonania połączenia, ale również do odwiedzenia strony internetowej, warto zastanowić się nad reklamą Google AdWords z rozszerzeniem połączenia.
Od reklamy typu “tylko połączenie” różni się ona obecnością nagłówka, po kliknięciu którego internauta zobaczy stronę www przedsiębiorstwa. Z kolei po kliknięciu przycisku z numerem telefonu, wykonane zostanie połączenie.
Analizowanie połączeń od klientów
Na uruchomieniu kampanii reklamowej zachęcającej klientów do wykonania telefonu do firmy się nie kończy – Google oferuje również rozwiązanie, dzięki któremu dodatkowo można gromadzić statystyki dotyczące przychodzących połączeń.
Dzięki funkcji “numer Google” właściciel firmy może sprawdzić, jak wiele połączeń było wykonanych, jak długo one trwały, z jakich numerów kierunkowych były wykonywane oraz czy każde połączenie było odebrane.
Aby skorzystać z tej opcji, konieczne jest zastąpienie obecnego numeru telefonu, numerem przyznanym przez Google. Wyświetlany jest on w reklamie, a użytkownik który go kliknie, zostanie przekierowany na właściwy numer do przedsiębiorstwa.
Wątpliwością nad wprowadzeniem tego rozwiązania może być fakt, że inny numer wyświetlany będzie na stronie www firmy, a inny w reklamach, co wprowadzić może niemałe zamieszanie.
Ten blog jest bardzo ciekawy.Na pewno w przyszłości będę tutaj wracał.