Google ponownie dodaje nowe funkcje do swojej wizytówki Moja Firma, tym razem skupiając się na wpisach, umożliwiających poinformowanie potencjalnych klientów oraz pozostałych użytkowników wyszukiwarki o nowościach w ofercie czy nadchodzących wydarzeniach. Dwa nowe rodzaje wpisów w Google Moja Firma to wpis z ofertą specjalną oraz produktowy – jak wyglądają i działają one w praktyce?
Wpis z ofertą
O tym rodzaju wpisu wspominaliśmy już na łamach eMarketing.pl, jednak wtedy nie był on dostępny dla wszystkich użytkowników. Wpis z ofertą pozwala poinformować klientów o aktualnej promocji. Tworząc ten typ wpisy możemy ustalić:
- treść oferty oraz jej tytuł,
- dokładną datę rozpoczęcia oraz zakończenia promocji,
- odnośnik do strony produktowej,
- kod rabatowy,
- warunki promocji,
- zdjęcie lub grafikę.
Wpis produktowy
Ten rodzaj postu pomaga w wypromowaniu konkretnego produktu lub usługi z oferty sklepu czy firmy. Większość ustawień jest bardzo podobna do pozostałych typów wpisów (jak np. możliwość dodania zdjęcia), jednak nowością jest w tym przypadku opcja umożliwiająca podanie ceny (bądź jej zakresu), krótkiego opisu oraz dodatkowego przycisku (do wyboru „zarezerwuj”, „zamów online”, „kup”, „więcej informacji”, „zarejestruj się” i „skorzystaj z oferty”).
Dlatego warto używać wpisów w Google Moja Firma?
Stanowią one doskonały sposób na komunikację z dotychczasowymi oraz (w szczególności) z potencjalnymi klientami sklepu lub firmy, ponieważ wyświetlane są one w momencie wyszukiwania informacji o danym przedsiębiorstwie w Google. Wpisy pojawiają się zarówno w wersji mobilnej przeglądarki oraz na komputerze.
Przyciski zawarte w postach pozwalają od razu skierować użytkownika na wybraną przez nas stronę – już na etapie przeszukiwania sieci. Spośród wielu rodzajów wpisów każdy biznes może wybrać ten, który najlepiej spełni wyznaczony cel – od poinformowania o nowości w ofercie, po organizowane wydarzenie czy ogłoszenie nowej promocji w sklepie.
Atrakcyjność i widoczność wpisów można dodatkowo wzmocnić, wykorzystując w nich materiały wideo.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jakie możliwości oferuje wizytówka Google Moja Firma, zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami opisującymi to darmowe narzędzie:
- jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma?
- zoptymalizuj swoją wizytówkę w wyszukiwarce Google
- stwórz prostą stronę www dzięki Google Moja Firma
Czy wizytówki mają sens dla firm działających 100% online?
Maciej, jak najbardziej! Dzięki wizytówkom użytkownik wyszukiwarki od razu widzi najważniejsze informacje o danej firmie – na przykład numer telefonu – nie wchodząc nawet na jej stronę. Opisywane w artykule wpisy również można fajnie wykorzystać w przypadku firmy działającej w sieci – to samo tyczy się sekcji z pytaniami oraz odpowiedziami. Wizytówkę Google Moja Firma potraktować można jako dodatkowy kanał komunikacji z potencjalnym oraz powracającym klientem – niezależnie od branży firmy lub tego, czy działa ona lokalnie, czy online 🙂
Sekcja pytań i odpowiedzi to bardzo dobre miejsce, ale trzeba się trochę napracować, zeby zachęcić tam użytkownika aby jednak wszedł na stronę. Mimo wszystko to się opłaca
Bardzo dobrze i przydatna rzecz – zwłaszcza z kuponami – dzięki temu możemy dać komuś zniżkę na start i zachęcić go do dalszej współpracy. Poza tym aktualnie po wpisaniu nazwy własnej firmy pod spodem wyświetlają się firmy podobne do naszej – im dłuższa jest nasza oferta tylko mniejsze prawdopodobieństwo że klient zobaczy inne firmy.
Dokładnie. Ja specjalnie nie jestem miłośnikiem ekosystemu My Business, ale budowanie widoczności na frazy brandowe to dobry przykład wykorzystania potencjału tego narzędzia.