Choć funkcja dodawania opisu firmy nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, to część użytkowników zauważyła ją już w swoich wizytówkach. Dodatkowo – Google uzupełniło dokument pomocy o informację na temat możliwości dodania opisu przedsiębiorstwa.
Historia opisu firmy w wizytówce Google
Właściciele firm, którzy zakładali wizytówki w wyszukiwarce ładnych kilka lat temu mogą pamiętać, że opcja dodawania opisu była dostępna już wtedy. W roku 2016 Google usunęło tę funkcję, zastępując ją opisem dostępnym na profilu Google+.
Zamiast opisu właściciel wyszukiwarki zaproponował inne rozwiązanie – atrybuty. Są to krótkie, kilkuwyrazowe opisy miejsca, informujące np. o dodatkowych ułatwieniach dla niepełnosprawnych, możliwości płatności kartą itp. Aby je zmienić, wystarczy wybrać odpowiednią opcje w sekcji „Informacje” w panelu zarządzania wizytówką:
Jednak dodanie atrybutów nie jest możliwe w przypadku każdego przedsiębiorstwa – ich wybór uzależniony jest od branży, która wybrana została podczas zakładania profilu w Google Moja Firma. Inne atrybuty posiadają restauracje, a inne sklepy osiedlowe.
Dlatego też Google przywraca możliwość samodzielnego dodawania opisu firmy.
Opisz swoją firmę w 750 znakach
Opcja umożliwiająca dodanie opisu firmy nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, [29.03.2018 – teraz powinni mieć do niej dostęp wszyscy] jednak można spodziewać się jej pojawienia w najbliższym czasie. Sugerują to informacje od innych użytkowników oraz nowy wpis na stronie pomocy Google Moja Firma:
Sam proces dodania/zmiany opisu nie powinien nikomu sprawić problemu – odpowiednia opcja znajduje się bowiem w sekcji „Informacje”:
Po wprowadzeniu opisu (który jak zaznaczono na stronie pomocy może mieć maksymalnie 750 znaków, bez linków i innych elementów, jak np. kod HTML), wyświetlany on będzie w wizytówce w jej dolnej sekcji, pod recenzjami:
Ciekawe jak duży wpływ na pozycje mapek będzie miał ten zoptymalizowany opis firmy. Do tej pory frazy kluczowe na które ma się pozycjonować mapka można było wrzucać w nazwy obrazków.