Facebook wprowadził niedawno zapowiadaną już w zeszłym roku funkcję – możliwość publikowania wpisów zawierających trójwymiarowe elementy. Samo dodawanie postów 3D nie różni się właściwe w żadnym aspekcie od publikowania tradycyjnych zdjęć czy filmów, problem może sprawić jedynie ich stworzenie.
Posty 3D na Facebooku
O nowej funkcji portal społecznościowy opowiadał już kilka miesięcy temu podczas konferencji Oculus Connect. Natomiast od kilku dni wpisy 3D stały się rzeczywistością i mogą z nich korzystać zarówno profile prywatne, jak i fanpage.
Aby dodać nowy post w 3D, wystarczy wykonać takie same kroki, jak w przypadku udostępniania obrazu czy filmu. Ważne jest jednak to, by plik z elementem trójwymiarowym posiadał odpowiedni format. Obecnie Facebook wspiera jedynie standard gITF 2.0.
Gotowy plik nie może być większy niż 3MB, a po jego opublikowaniu użytkownicy mogą za pomocą myszki dowolnie obracać obiekt lub go powiększać – wystarczy przytrzymać klawisz Shift na klawiaturze i użyć kółka na myszce.
W jakim programie można stworzyć obiekt 3D?
Z pewnością jednym z bardziej popularnych będzie Paint 3D, czyli rozszerzona o dodatkowe funkcje tworzenia obiektów trójwymiarowych aplikacja graficzna dołączana do systemów operacyjnych Windows. Stworzone przy pomocy Paint 3D kreacje można zapisać we wspieranym przez Facebooka formacie, a następnie opublikować na portalu społecznościowym.
Należy jednak pamiętać, że Paint 3D jest dostępny jedynie w najnowszej wersji systemu operacyjnego Windows, oznaczonego numerem 10.
Oczywiście możliwości tego programu są znacznie ograniczone i aby stworzyć o wiele bardziej skomplikowane obiekty – jak przedstawiony wyżej post – konieczne jest skorzystanie z bardziej zaawansowanych narzędzi. Ich obsługa z kolei może sprawiać problemy początkującym i pojawia się pytanie – czy warto interesować się możliwością dodawania postów 3D na Facebooku?
Z pewnością nie jest to rozwiązanie, z którego skorzystają wszystkie marki, które posiadają swoje konta na portalu społecznościowym. Jednak łatwo można sobie wyobrazić, jak potencjał drzemiący w trójwymiarowych wpisach wykorzystać mogą np. sklepy internetowe. Dzięki technologii 3D na Facebooku potencjalni klienci przed zakupem będą mogli zobaczyć produkty z każdej strony bez konieczności odwiedzania strony eSklepu.
Wszystkie nowe możliwości stanowią trend w sieci, więc wykorzysta to duża czołówka e-commerce dla produktów wartościowych.
Bardzo fajny pomysł z takimi postami. Na pewno ciekawie to wygląda. Pozdrawiam. 😉