Firma Google słynie ze swoich narzędzi, które z jednej strony mają naprawdę wiele możliwości, a z drugiej – są niezwykle intuicyjne i łatwe w obsłudze. Wśród nich pojawiają się jednak również takie, które początkujących użytkowników mogą przytłoczyć ogromem możliwości i zaawansowanych ustawień.

Taką usługą może być na przykład Google AdWords, dlatego właściciel wyszukiwarki oferuje jej uproszczoną wersję – AdWords Express. Czy warto korzystać z tego „odchudzonego” i łatwiejszego w obsłudze narzędzia?

 

Zalety AdWords Express

Cechą charakterystyczną AdWords Express jest – o czym już wspomnieliśmy – maksymalne uproszczenie wszelkich etapów związanych z konfiguracją. W domyśle użytkownik musi jedynie stworzyć nowe konto w usłudze, wybrać firmę, którą chce reklamować w sieci, cel jaki mają osiągnąć reklamy, ustalić budżet i… pozwolić narzędziu działać automatycznie.

Ekran powitalny Google AdWords Express - konfiguracja narzędzia sprowadza się do przejścia jedynie trzech kroków.
Ekran powitalny Google AdWords Express – konfiguracja narzędzia sprowadza się do przejścia jedynie trzech kroków.

 

Jak twierdzi Google – proces konfiguracji powinien zająć maksymalnie 15 minut. Okazuje się jednak, że prostota nie zawsze idzie w parze z efektywnością. Skuteczność narzędzia AdWords Express osłabia przede wszystkim brak dostępu do bardziej rozbudowanych funkcji.

 

Dla kogo AdWords Express?

Użytkownik nie może bowiem samodzielnie decydować o doborze słów kluczowych. Proces ten odbywa się automatycznie i ma zagwarantować on jak największe dotarcie reklamy do określonej grupy docelowej.

Narzędzie nie pozwala też na dokładniejsze modyfikowanie innych ustawień, które pozwalają na zmniejszenie kosztu za kliknięcie w reklamę lub zwiększenie jej skuteczności. Co prawda użytkownik otrzymuje raport efektywności, ale nie można na jego podstawie zmienić ustawień reklamy – te dokonywane są automatycznie przez Google.

Zatem – mając na uwadze powyższe informacje – czy warto interesować się w ogóle narzędziem AdWords Express? Wszystko zależy od tego, jak duża firma chce się przy jego pomocy reklamować. Okrojona wersja AdWords z pewnością przypadnie do gustu mniejszym przedsiębiorstwom, które stawiają pierwsze kroki w świecie reklamy internetowej i chcą promować się w sieci samodzielnie.

Bardziej rozwinięte firmy powinny mimo wszystko zdecydować się na klasyczną wersję Google AdWords, która pozwala na większą swobodę w konfiguracji reklam, budżetu, słów kluczowych czy innych ustawień, które zapewnią jeszcze większą skuteczność i większy zwrot z inwestycji.

AdWords Express można porównać do przycisku „Promuj” na Facebooku. Opcja ta również pozwala na szybkie zwiększenie zasięgu danego wpisu na portalu społecznościowym, ale brakuje w niej wielu zaawansowanych ustawień, które dostępne są w Menedżerze Reklam. Zarówno AdWords Express jak i przycisk Promuj spełniają swoje zadanie, jednak dla bardziej wymagających użytkowników mogą one okazać się niewystarczające.

Jeśli chcemy mieć pewność, że pieniądze wydane na reklamę w sieci zaowocują większym ruchem na stronie lub nowymi zapytaniami ofertowymi, najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalistów w tej dziedzinie.

 

Jedna odpowiedź

  1. Przejrzałem swoje słowa kluczowe i przeanalizowałem kliknięcia na google analitycs adwords oraz w wyszukiwaniu organicznym i nie znalazłem mojej firmy a na koncie środki maleją no ale nie tak (expresowo).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *