W ramach rozwinięcia tematu dotyczącego tego, jak dodać zdjęcie w tle na Facebooku, przedstawiamy kilka porad na temat tego, jak z technicznego punktu widzenia zadbać o to, aby obraz ten jak najlepiej spełniał rolę wizytówki naszego fanpage’a.
Pamiętaj o wymiarach
Facebook jasno określa, jakie powinny być optymalne rozmiary zdjęcia w tle. Liczby te zmieniają się co jakiś czas, jednak obecnie jest to 820 na 312 pikseli. Warto wspomnieć, że wymiar ten dotyczy przeglądarek komputerowych, ponieważ w przypadku telefonów komórkowych lub aplikacji mobilnej Facebooka, rozmiar ten wynosi 640 na 360 pikseli.
Portal pozwala dodać tylko jedno zdjęcie, najlepiej więc stworzyć obraz o wymiarach 820 na 462 piksele. Dla ułatwienia warto skorzystać z poniższego szablonu – kolorem zaznaczono obszary, które widoczne są na urządzeniach mobilnych oraz na przeglądarkach.
Tworząc lub kadrując na jego podstawie własną grafikę lub zdjęcie uzyskamy najlepszy efekt. Oto jak prezentuje się ten sam szablon:
Jako zdjęcie w tle na telefonach…
Oraz w przeglądarce…
Nie używaj zbyt mocnej kompresji
Facebook za każdym razem stosuje na dodawanych grafikach pewną kompresje, jednak jej „siła” zależy od tego, jaką wagę ma przesyłany plik (tzn. jak bardzo musi być on „pomniejszony”) i jaki jest jego format.
Jeśli używamy zdjęcia, które nie posiada żadnych napisów, najlepiej będzie skorzystać z pliku w formacie .JPG. W przypadku, kiedy nasza kreacja na zdjęcie w tle posiada hasła reklamowe lub innego rodzaju treści pisane (np. logo) – o wiele lepiej będą wyglądać pliki w formacie .PNG.
Więcej o kompresji oraz przygotowywaniu grafik przed dodaniem ich na stronę lub inne miejsce w Internecie piszemy w osobnym artykule w tym miejscu.
Limit tekstu?
Kilka lat temu Facebook zastrzegał, że tekst na zdjęciu w tle może stanowić maksymalnie 20% całego obszaru. Dziś próżno szukać takiego zastrzeżenia na stronie pomocy portalu, jednak dla dobra fanów oraz czytelności grafiki lepiej stosować jak najmniej tekstu na zdjęciu w tle.
To grafika ma zachęcać do dalszego oglądania fanpage’a – wszelkie hasła (jeśli już muszą się na obrazie znaleźć) powinny być zatem krótkie i treściwe. Najlepiej sprawdzają się obrazy, które są prostymi kompozycjami, z jednym punktem głównym, który przyciągać będzie wzrok.
Przy okazji warto wspomnieć, że reguła 20% objętości tekstu obowiązuje wyłącznie w przypadku reklam na Facebooku.
Wideo oraz pokaz slajdów w tle
Zwykłe zdjęcie w tle na Facebooku wydaje się nudne? Dlaczego zatem nie wykorzystać wideo lub pokazu slajdów?W ramach testów portal społecznościowy udostępniał nowe funkcje coraz szerszej grupie użytkowników, więc obecnie powinien móc z nich skorzystać niemal każdy.
W przypadku wideo w tle pamiętać należy o kilku aspektach:
- długość filmu powinna wynosić od 20 do 90 sekund;
- wideo może zostać zapętlone;
- odtwarza się bez dźwięku;
- istnieje możliwość wyboru miniatury, która wyświetlana będzie w przypadku, kiedy wideo z jakiegoś powodu się nie załaduje lub zostanie zatrzymane.
Dokładny sposób na to, jak dodać wideo w tle na Facebooku opisaliśmy już w osobnym artykule, który informował o pojawieniu się nowej funkcji.
Pokaz slajdów w tle na Facebooku to – jak sugeruje nazwa – galeria automatycznie zmieniających się fotografii lub innych obrazów. Użytkownik może wybrać maksymalnie 5 grafik, a nawet „zlecić” ich wybór portalowi, który dokona tego na podstawie popularności dotychczas opublikowanych zdjęć.
Również polecamy zapoznać się z naszym wcześniejszym artykułem na temat pokazu slajdów na Facebooku, aby dowiedzieć się więcej na temat tej funkcji.
Kiedyś była opcja dodawania jako zdjęcia w tle np. gif’a nawet na prywatne profile – szkoda, że już jej nie ma (przynajmniej ja nie znalazłem tej opcji ani żadnego tutoriala).
Chyba wszystkie wymiary grafik na FB są pokazane na tym fanpage https://www.facebook.com/GrafikiNaFP/
Naprawdę bardzo przydatne informacje chyba muszę też wziąć się za to zdjęcie, w sumie dobre miejsce na wizytówkę:)