Od pewnego czasu właściciel wyszukiwarki udostępniał niektórym użytkownikom odmieniony wygląd narzędzia dla administratorów stron internetowych – Google Search Console. Jak się okazuje, teraz widoczny jest on dla każdego, nawet bez zaproszenia wysyłanego na skrzynkę e-mail. Jakie nowe funkcje czekają na właścicieli witryn?
Zmiany nie tylko wizualne
Pierwsze, co rzuca się w oczy po otwarciu narzędzia Google Search Console, to odświeżony wygląd. Podobnie jak w przypadku pozostałych usług, takich jak np. Google AdWords, opiera się on na stylu material design. Widzimy więc znacznie uproszczony interfejs, stonowane kolory i większe przyciski.
Kwestią indywidualnych upodobań jest fakt, czy wygląd ten prezentuje się bardziej atrakcyjnie. Z pewnością będzie on jednak łatwiejszy w obsłudze np. na mniejszych ekranach lub dotykowo. Ważniejsze jest jednak to, co niewidoczne w pierwszej chwili, a więc nowe raporty.
Raport skuteczności
Dostęp do raportu uzyskać można z poziomu strony głównej narzędzia Google Search Console. Pozwala on sprawdzić, jak popularna jest nasza witryna w wyszukiwarce, a w szczególności:
- liczbę kliknięć;
- liczbę wyświetleń linku do witryny w Google;
- odsetek wyświetleń linku, zakończonych kliknięciem;
- uśrednioną pozycję strony w wyszukiwarce.
Dodatkowo dzięki raportowi sprawdzić można najpopularniejsze słowa kluczowe, które doprowadziły użytkowników wyszukiwarki na naszą stronę, najchętniej odwiedzane podstrony, a także to, na jakich urządzeniach witryna jest przeglądana.
Raport o stanie indeksu
Informacje widoczne w tym raporcie dotyczą tego, czy występują jakiekolwiek błędy na stronie dotyczące indeksowania poszczególnych jej podstron w Google. Jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, warto często przeglądać ten raport – błędy w indeksowaniu stron powodują bowiem, że podstrony nie są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki, a to skutkuje znacznie mniejszym ruchem na stronie.
W raporcie znaleźć można także wskazówki na temat tego, co prawdopodobnie może być przyczyną błędu w indeksowaniu strony i jak go naprawić.
Raport o stanie stron AMP
AMP to skrót angielskiego określenia na „przyspieszone strony mobilne” (Accelerated Mobile Pages) – projektu rozwijanego przez Google, mającego na celu sprawienie, by witryny otwierały się niemal błyskawicznie, co ma szczególne znaczenie dla użytkowników urządzeń mobilnych.
Teraz w Google Search Console dostępny jest raport, dzięki któremu sprawdzić można, które ze stron AMP posiadają błędy uniemożliwiające pojawienie się ich w wyszukiwarce. Podobnie jak w przypadku poprzedniego raportu – dostępne są również wskazówki, jak naprawić ewentualne błędy.
Fajny ten nowy wygląd. Zrobiło się jakoś jakby przejrzyściej. Ja jestem zadowolony 🙂
Konsolidacja raportów i wytycznych dotyczących błędów to dobry krok, ciekawe, czy takie skonsolidowane raporty udostępnią również przez API
Szczerze mówiąc ja wole stary wygląd 🙂 Chyba za bardzo przyzwyczajam się do narzędzi.
Rzeczywiście jest, właśnie przestawiłem u siebie na nowy wygląd. Mi się podoba, jest przejrzyściej. Co ważne na smartphonie dożo wygodniej teraz się korzysta. Ogólnie wrażenia póki co na plus 🙂
Zdecydowanie zmiany na plus.