Od pewnego czasu właściciel wyszukiwarki udostępniał niektórym użytkownikom odmieniony wygląd narzędzia dla administratorów stron internetowych – Google Search Console. Jak się okazuje, teraz widoczny jest on dla każdego, nawet bez zaproszenia wysyłanego na skrzynkę e-mail. Jakie nowe funkcje czekają na właścicieli witryn?

 

Zmiany nie tylko wizualne

Pierwsze, co rzuca się w oczy po otwarciu narzędzia Google Search Console, to odświeżony wygląd. Podobnie jak w przypadku pozostałych usług, takich jak np. Google AdWords, opiera się on na stylu material design. Widzimy więc znacznie uproszczony interfejs, stonowane kolory i większe przyciski.

Źródło: blog Google
Źródło: blog Google

 

Kwestią indywidualnych upodobań jest fakt, czy wygląd ten prezentuje się bardziej atrakcyjnie. Z pewnością będzie on jednak łatwiejszy w obsłudze np. na mniejszych ekranach lub dotykowo. Ważniejsze jest jednak to, co niewidoczne w pierwszej chwili, a więc nowe raporty.

 

Raport skuteczności

Dostęp do raportu uzyskać można z poziomu strony głównej narzędzia Google Search Console. Pozwala on sprawdzić, jak popularna jest nasza witryna w wyszukiwarce, a w szczególności:

  • liczbę kliknięć;
  • liczbę wyświetleń linku do witryny w Google;
  • odsetek wyświetleń linku, zakończonych kliknięciem;
  • uśrednioną pozycję strony w wyszukiwarce.

Dodatkowo dzięki raportowi sprawdzić można najpopularniejsze słowa kluczowe, które doprowadziły użytkowników wyszukiwarki na naszą stronę, najchętniej odwiedzane podstrony, a także to, na jakich urządzeniach witryna jest przeglądana.

 

Raport o stanie indeksu

Informacje widoczne w tym raporcie dotyczą tego, czy występują jakiekolwiek błędy na stronie dotyczące indeksowania poszczególnych jej podstron w Google. Jeśli zależy nam na osiągnięciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce, warto często przeglądać ten raport – błędy w indeksowaniu stron powodują bowiem, że podstrony nie są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki, a to skutkuje znacznie mniejszym ruchem na stronie.

W raporcie znaleźć można także wskazówki na temat tego, co prawdopodobnie może być przyczyną błędu w indeksowaniu strony i jak go naprawić.

 

Raport o stanie stron AMP

AMP to skrót angielskiego określenia na „przyspieszone strony mobilne” (Accelerated Mobile Pages) – projektu rozwijanego przez Google, mającego na celu sprawienie, by witryny otwierały się niemal błyskawicznie, co ma szczególne znaczenie dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Teraz w Google Search Console dostępny jest raport, dzięki któremu sprawdzić można, które ze stron AMP posiadają błędy uniemożliwiające pojawienie się ich w wyszukiwarce. Podobnie jak w przypadku poprzedniego raportu – dostępne są również wskazówki, jak naprawić ewentualne błędy.

 

5 odpowiedzi

  1. Konsolidacja raportów i wytycznych dotyczących błędów to dobry krok, ciekawe, czy takie skonsolidowane raporty udostępnią również przez API

  2. Rzeczywiście jest, właśnie przestawiłem u siebie na nowy wygląd. Mi się podoba, jest przejrzyściej. Co ważne na smartphonie dożo wygodniej teraz się korzysta. Ogólnie wrażenia póki co na plus 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *