Google Moja Firma to narzędzie, które jest prawdopodobnie najczęściej opisywanym produktem giganta internetowego na naszym portalu. Dzieje się to z prostego powodu – bardzo często jest ono rozbudowywane o nowe, ciekawe funkcje. Nie inaczej jest i tym razem, ponieważ od niedawna zarówno właściciele jak i klienci mogą dodawać wideo w Google Moja Firma.

 

Wideo w wizytówce Google Moja Firma

Funkcja dodawania wideo do wizytówki firmy była już widoczna u wybranych użytkowników, jednak teraz Google oficjalnie poinformowało, że nowość ta trafiła do wszystkich.

Treści filmowe mogą dodawać właściciele firmy – korzystając z panelu zarządzania wizytówką, w taki sam sposób, jak dotychczas dodawali do niej zdjęcia. Jedyna różnica polega na tym, że w sekcji tej widoczna będzie nowa zakładka o nazwie „Wideo”.

wideo w google moja firma

 

Jakie są wymagania odnośnie materiałów filmowych dodawanych do wizytówki? Najważniejszym i prawdopodobnie jedynym jest ich długość – obecnie wspierane są jedynie treści trwające do 30 sekund. Oczywiście Google informuje przed przesłaniem wideo o tym, że podlegają one weryfikacji i mogą być widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki dopiero po upływie 24 godzin.

Jeśli tak się stanie – klienci będą mogli oglądać je w tym samym miejscu, gdzie zdjęcia.

Wideo w Google Moja Firma mogą dodawać także osoby odwiedzające daną firmę, choć funkcja ta jest obecnie dostępne jedynie z poziomu telefonu:

google-moja-firma-wideo-klient

 

Co w kwestii nieodpowiednich materiałów lub spamu, który mogą przesyłać użytkownicy? Podobnie jak w przypadku zdjęć, właściciele wizytówek nie mogą samodzielnie usuwać filmów przesłanych przez klientów. Jednym rozwiązaniem jest w tym przypadku zgłaszanie nieodpowiednich treści w nadziei, że zostaną one zweryfikowane przez Google i ostatecznie znikną z wizytówki Google Moja Firma.

 

Systematyczny rozwój narzędzia Google Moja Firma

Warto zastanowić się przy okazji, dlaczego Google tak bardzo od pewnego czasu rozwija swoją usługę wizytówek w wyszukiwarce. Z początku służyły one jedynie wyświetlaniu podstawowych informacji o firmie, z czasem zyskując nowe, bardziej rozbudowane funkcje, jak np. narzędzie do tworzenia prostych stron firmowych czy wpisy.

Powoli zatem wizytówka Google Moja Firma staje się nie tylko osobną sekcją w wyszukiwarce, gdzie znajdziemy np. numer telefonu do firmy, ale także narzędziem służącym skuteczniejszej komunikacji z klientami. Zdaje się, że Google wprowadzając coraz więcej nowości w swojej usłudze pragnie, aby użytkownik szukający informacji o lokalnym biznesie nie musiał nawet odwiedzać jego strony i aby konwersja dokonywała się z poziomu wyszukiwarki – np. przez telefon lub przy użyciu wiadomości w Google Moja Firma (które niestety są obecnie dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych).

7 odpowiedzi

  1. Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiązanie. Ludzie bardzo chętnie oglądają materiały video, a i firmie dużo łatwiej budować brand poprzez video.
    Przydatna informacja, chętnie wypróbuje 🙂

  2. W końcu, każdy portal pcha się w wideo. Odbiorcy chętniej reagują na takie materiały to też firmy chętniej będą z tego korzystać.

  3. Macie jakieś porady jak do tego podejść, w sensie jak maksymalnie wykorzystać to na swoją korzyść ? Bo sama obecność wideo jeszcze nie świadczy o sukcesie i zdobyciu klienta.

  4. No bardzo dobra funkcja jeśli o mnie chodzi to na pewno skorzystam i będę też nagrywał takowe wideo bo to jednak zasięgi się zwiększą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *