Artykuł sponsorowany
Landing page to, najprościej mówiąc, strona powstała po to, aby za jej pomocą zrealizować konkretny cel marketingowy. Musi być zaprojektowana tak, aby w czytelny i prosty sposób skłaniać użytkowników do interakcji, na przykład zapisania się do newslettera i pozostawienia swoich danych. Jak to osiągnąć? Co musi zawierać dobrze konwertująca landing page?
Po pierwsze: musi realizować jeden cel
Jednym z największych błędów, jakie może popełnić marketer, jest kierowanie ruchu z dowolnej reklamy lub kampanii PR na stronę główną. Do realizacji celów marketingowych zdecydowanie lepiej jest postawić stronę typu landing page. Warto przy tym pamiętać, aby landing realizował jeden wybrany cel marketingowy, a nie kilka jednocześnie, i był klarowny dla użytkowników.
Po drugie: musi być czytelna
Na landing page’u nie powinno być zbyt dużo tekstu. Najważniejsze jest jasne przekazanie treści i umieszczenie przycisku w widocznym miejscu, a także wezwania do działania (call to action). Wielowierszowe, długie listy sprzedażowe nie będą się dziś dobrze sprawdzać. Użytkownicy stali się niecierpliwi. Marketer ma tylko kilka sekund, aby zatrzymać ich uwagę na stronie docelowej.
Skrócony landing page sprawdza się wtedy, gdy nasza firma lub produkt są już dobrze znane, więc nie wymagają wielu wyjaśnień.
Po trzecie: powinna wzbudzać zaufanie
Poczucie wiarygodności i zaufania możemy wzbudzić wśród klientów, zamieszczając na landing page’u logotyp naszej marki. Ta prosta informacja wzmacnia poczucie bezpieczeństwa i daje gwarancję, że dane, jakie pozostawimy na stronie (na przykład imię, adres e-mail czy telefon), pozostają w odpowiedzialnych rękach.
Po czwarte: musi być zgodna z prawem
Landing page służy najczęściej pozyskaniu przez firmę danych osobowych swoich klientów. Zgodnie z przepisami polskiego prawa o ochronie danych osobowych, na stronie muszą znaleźć się checkboxy, które użytkownik (pozostawiający swoje dane) samodzielnie zaznaczy. W checkboxach powinna bezwzględnie znajdować się informacja o wyrażeniu zgody na przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych do celów marketingowych.
Po piąte: musi być spójna wizualnie ze stroną www
Landing page powinna być utrzymana w podobnej stylistyce jak nasza firmowa strona internetowa, a także identyfikacja wizualna, jaką stosujemy na materiałach reklamowych. Chodzi tu nie tylko o kolory przewodnie naszej firmy, logotyp, ale także o font. Klient, po wejściu na landing page, powinien od razu wiedzieć i nie mieć żadnych wątpliwości co do tego, na czyjej stronie się znajduje.
Więcej informacji na temat tworzenia efektywnych landingów można znaleźć na stronie internetowej landingi.com/pl.
Tworząc landing page warto wczuć się w rolę użytkownika i nie umieszczać na stronie treści, które mogą odciągnąć uwagę odbiorcy od konkretnego celu. Warto też dostosować design strony i stosować proste, konkretne treści nastawione na konwersje.