Usługę Marketplace porównać można do serwisów nazywanych „tablicami ogłoszeń”. Użytkownicy mogą na nich umieszczać swoje oferty sprzedaży niepotrzebnych im już przedmiotów. Na początku Facebook udostępnił tę funkcję jedynie w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Nowej Zelandii, systematycznie zwiększając jej zasięg w kolejnych latach. Obecnie Marketplace dostępny jest w 27 krajach, a od kilku dni – również w Polsce. Jak działa tablica ogłoszeń na Facebooku?

 

Handel na Facebooku

Portal społecznościowy udostępnia przedsiębiorcom, którzy planują sprzedaż w internecie, usługę Sklepu na Facebooku, którą można łatwo skonfigurować na fanpage’u firmowym. W wybranych krajach możliwe jest również bezpośrednie płacenie za produkty poprzez serwis społecznościowy, jednak w Polsce można kierować klientów wyłącznie na zewnętrzną stronę obsługującą płatności (lub poprzez wymianę wiadomości).

sklep-konf1-min
Konfiguracja sklepu na Facebooku przeprowadzana jest w kilku prostych krokach.

 

Różnica pomiędzy sklepem na Facebooku a Marketplace jest taka, że ta druga usługa przeznaczona jest głównie dla użytkowników prywatnych.

Marketplace dostępny jest zarówno z poziomu przeglądarki, jak i aplikacji mobilnej:

marketplace-facebook

 

Użytkownicy mogą przeglądać oferty filtrując je według lokalizacji, kategorii lub ceny. Możliwe jest też skorzystanie z wyszukiwarki.

marketplace

 

Facebook nie pośredniczy w dostawie lub płatności za przedmioty – w tym celu należy skontaktować się z osobą wystawiającą ogłoszenie za pomocą Messengera. Przeglądane oferty można dodawać do ulubionych, tak aby później łatwiejsze było odnalezienie tych najbardziej nas interesujących.

Aby dodać nowy przedmiot do Marketplace, wystarczy kliknąć przycisk „Sprzedaj coś”. W nowym oknie można dodać nazwę, lokalizację, kategorię, zdjęcie, ustalić cenę oraz opcjonalnie – opis. Przedmioty mogą być też wystawiane za darmo.

marketplace-sprzedaz

 

Marketplace na Facebooku to alternatywa dla poprzednich sposobów sprzedaży przedmiotów na portalu społecznościowym przez osoby prywatne. Dotychczas handel taki odbywał się w specjalnie w tym celu tworzonych grupach. Teraz wszystkie te oferty z pewnością przeniosą się do jednego miejsca.

Czy pozostałe istniejące na rynku serwisy pełniące funkcję „tablicy ogłoszeń” mają się czego obawiać? Warto pamiętać, że z Facebooka w Polsce korzysta ponad 15 milionów użytkowników, natomiast jeden z popularniejszych w naszym kraju serwisów umożliwiających wystawianie ogłoszeń posiada 12 milionów użytkowników. Choć różnica wydaje się niewielka, to popularność Facebooka i wygoda w dodawaniu ogłoszeń na Marketplace może zaważyć na tym, gdzie przeniosą się „prywatni sprzedawcy”.

Facebook Marketplace nie pobiera opłat za wystawianie ogłoszeń.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *