Niemal połowa polskich konsumentów przegląda i kupuje świąteczne prezenty online – takie dane wynikają z badania przeprowadzonego przez firmę Darkony. Sytuację tę powinny wykorzystać sklepy internetowe, które w tym czasie mogą znacząco zwiększyć swoją sprzedaż.

Kluczem do sukcesu jest skuteczne dotarcie z ofertą do klienta. Czy w okresie świątecznym, kiedy wysyłka maili reklamowych jest większa niż zwykle, jest to w ogóle możliwe? Jakich kanałów komunikacji należy użyć?

 

Przygotuj ofertę świąteczną z odpowiednim wyprzedzeniem!

Firma Deloitte szacuje, że w tym roku Polacy na święta przeznaczą około 1100 zł. Wiedza ta szczególnie powinna zainteresować właścicieli sklepów internetowych, którzy z pewnością liczą na to, że część z tej kwoty zostanie wydana właśnie u nich.

kiedy-klienci-robia-swiateczne-zakupy
Źródło: Poradnik „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie świąt?”

 

W okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia eSklepy nie próżnują i zwiększają swoje nakłady w reklamę. Widoczne jest to zwłaszcza w okolicach tak zwanego Czarnego Piątku (z ang. Black Friday), czyli „święta wyprzedaży”, organizowanego na kilka tygodni przed Wigilią, kiedy to sklepy zarówno stacjonarne oraz internetowe organizują szereg promocji dla klientów i notują rekordowe wyniki finansowe. Choć jest to święto tradycyjnie obchodzone w Stanach Zjednoczonych, zostało ono pozytywnie przyjęte także w innych krajach – również w Polsce.

Będąc właścicielem sklepu internetowego nie wolno przegapić Czarnego Piątku i podsycać zainteresowanie klientów, informując ich o swojej wyjątkowej ofercie. Do tego celu można wykorzystać zarówno media społecznościowe jak i wiadomości e-mail.

 

Czy newsletter jest skuteczny?

Wysyłka oferty sklepu internetowego mailem niesie ze sobą wiele korzyści. Pomijając fakt, że jest to najbardziej popularna forma komunikacji, a adres e-mail posiada niemal każdy internauta (bez niego często niemożliwe jest zrobienie zakupów w eSklepie), to dodatkowo wiadomość taka może być wysłana bezpośrednio do sprecyzowanej grupy odbiorców, a oprócz tego – można ją spersonalizować.

popularnosc-kanalow-kom
Źródło: Poradnik „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie świąt?”

 

Jednak sama treść nie wystarczy, aby odbiorca chciał otworzyć maila. Aspektem, o którym zapomina wielu właścicieli sklepów internetowych są kwestie techniczne wysyłki newslettera. To właśnie ten element wpływa na to, jak skuteczna będzie dostarczalność wiadomości i czy nie wylądują one w folderze SPAM, gdzie nie mają nawet szansy trafić do adresata.

Jak zatem zadbać o prawidłową wysyłkę maili z ofertą? Informacji na ten temat warto zasięgnąć od specjalistów, dlatego zachęcamy do zapoznania się z darmowym materiałem „Jak uniknąć problemów z mailingiem w okresie świąt?” przygotowanym przez ekspertów z EmailLabs we współpracy z firmą REDLINK.

Bezpłatny ebook zawiera informacje o tym:

  • jak wykorzystać komunikację e-mailową przed świętami;
  • w jaki sposób zwiększyć dostarczalność e-maili;
  • jak przygotować skuteczny newsletter na święta;
  • jak powiększyć bazę kontaktów przed świętami;
  • jak zwiększyć wartość koszyka w sklepie internetowym przy pomocy maili transakcyjnych.

Darmowy poradnik można znaleźć na stronie EmailLabs.

 

Jedna odpowiedź

  1. Na przykładzie Czarnego Piątku można zauważyć, że teraz już oferty promocyjne oferuje się nawet na kilka dni przed czarnym piątkiem. Przykładem niech będzie chociażby Amazon i eBay z jego % rabatami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *