Czy eSklepy w Polsce są gotowe na RODO?
RODO, czyli unijne rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych, zacznie być stosowane we wszystkich krajach wspólnoty już od 25 maja 2018 roku. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy przetwarzają dane osobowe swoich klientów mają obowiązek spełnić wymogi znajdujące się w rozporządzeniu, pod groźbą wysokich kar. Jak przygotowana na RODO jest branża e-commerce? Duże eSklepy najlepiej przygotowane Według ekspertów z […]
Zaniżona cena w sklepie internetowym – czy można anulować zamówienie?
Sklepy internetowe swoje działanie opierają na platformach e-commerce – zaawansowanych systemach, dzięki którym zarządzanie produktami, zamówieniami czy cenami jest o wiele łatwiejsze. Bez względu na poziom skomplikowania platformy błędy zdarzyć mogą się zawsze. Najpoważniejszym z nich zdaje się być błąd cenowy – sytuacja, kiedy produkt w eSklepie zyskuje nagle mocno zawyżoną lub zaniżoną cenę. Jak można naprawić […]
Czy małe firmy muszą spełnić obowiązek informacyjny nakładany przez RODO?
O unijnym rozporządzeniu dotyczącym ochrony danych osobowych (RODO) pisaliśmy jeszcze w roku ubiegłym. Wprowadza ono wiele zmian, jednocześnie nakładając na przedsiębiorców nowe obowiązki – w szczególności w kwestii informowania osób, których dane są przetwarzane. Okazuje się jednak, że z obowiązku tego zwolnione zostaną małe firmy. Jakie będą tego konsekwencje? Projekt ustawy o ochronie danych […]
Zwrot nietrafionych prezentów w sklepach internetowych
Świąteczna gorączka zakupów już dawno za nami. Z pewnością był to intensywny okres zarówno dla klientów, jak i właścicieli eSklepów. Początek Nowego Roku to z kolei czas, kiedy sklepy internetowe muszą zająć się większą niż zazwyczaj liczbą zwrotów prezentów, które nie trafiły w gusta obdarowanych. Jakie w tej kwestii mają prawa klienci dokonujący zwrotów, a jakie […]
Bezpieczne zakupy w Internecie – o czym warto pamiętać?
W porównaniu z zakupami w sklepach stacjonarnych, zakupy on-line wiążą się z pewnym ryzykiem. Nie zawsze jest ono uzasadnione, jednak część e-klientów ma obawy odnośnie tego, czy zamówiony towar dotrze do nich w określonym przez sprzedawcę terminie lub czy trafi on do nich w nienaruszonym stanie. Innym ryzykiem może być z kolei kwestia rozpatrywania ewentualnych reklamacji […]
Zakaz handlu w niedziele – szansa dla sklepów internetowych?
Ustawa o zakazie handlu w niedziele została przyjęta przez Sejm w ostatni piątek (w dodatku – Czarny Piątek). Już od 1 marca 2018 roku Polacy będą mogli kupować w ostatni dzień tygodnia tylko dwa razy w miesiącu, w kolejnym roku – raz, a od 2020 roku – zakaz handlu w niedziele będzie całkowity. Pomijając polityczne […]
Odstąpienie od umowy, gwarancja i rękojmia w sklepie internetowym
Wielu konsumentów, ale również przedsiębiorców, ma kłopot z odróżnieniem podstawowych pojęć, jakimi jest rękojmia, gwarancja czy odstąpienie od umowy – zapisami, które często pojawiają się w regulaminach. Czym są te uprawnienia i czy klienci sklepów internetowych zawsze mogą z nich skorzystać? Rękojmia Na początku warto wspomnieć, że termin ten wyjaśniony został w kodeksie cywilnym (w […]
Wpływ RODO na branżę ecommerce – nowe przepisy unijne
Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie zwane RODO, to nowe unijne przepisy, które wejść mają w życie z dniem 25 maja 2018 roku. Spośród szeregu zmian, które wprowadzi nowe rozporządzenie, wiele z nich dotyczyć będzie również handlu elektronicznego. Jaki będzie wpływ RODO na branżę ecommerce? Znika obowiązek rejestrowania zbioru danych Osoby prowadzące […]
Zwrot towaru w sklepie internetowym w świetle prawa
Chociaż bardzo chętnie dokonujemy zakupów w internecie, nie każdy jest świadomy tego, w jaki sposób powinien odbyć się zwrot towaru w sklepie internetowym zgodnie z literą prawa. Często padają pytania odnośnie tego ile dni mamy na zwrot i czy w ogóle możemy go dokonać, w jaki sposób odesłać towar do sprzedawcy oraz czy otrzymamy zwrot […]
Przetwarzanie danych osobowych w sklepie internetowym – o czym trzeba wiedzieć?
Przetwarzanie danych osobowych w sklepie internetowym to kwestia niezwykle istotna. Każdy eSklep, który zbiera dane osobowe swoich klientów, między innymi w celu realizacji zamówienia lub wysłania newslettera, musi pamiętać, że informacje te chronione są przepisami prawa. Ich nieprzestrzeganie może wiązać się konsekwencjami, takimi jak kara grzywny lub nawet pozbawienia wolności. Dlatego zanim zaczniemy prowadzić własną […]